Asbest lovgivning og regler
Hvad skal du vide om asbest lovgivning og regler?
Autoriseret til asbestarbejde
S.P. Jensen A/S er autoriseret af Sikkerhedsstyrelsen til asbestarbejde og følger nøje de krav, som lovgivningen stiller.
Vigtige punkter fra lovgivningen om asbest
Hos S.P. Jensen A/S har vi implementeret asbesthåndtering i vores kvalitetsledelsessystem, og vi har pt. uddannet 3 fagligt ansvarlige. En fagligt ansvarlig for asbestholdigt arbejde er en medarbejder, der er godkendt af Sikkerhedsstyrelsen til at have det faglige ansvar for, at en autoriseret virksomheds asbestarbejde udføres korrekt og i henhold til gældende regler.
- Alle saneringsopgaver kræver autoriserede fagfolk.
- Prøver og kortlægning skal udføres inden arbejdet påbegyndes.
- Anmeldelse til Arbejdstilsynet er obligatorisk.
- Større mængder (over 1 ton) skal også anmeldes til kommunen.
- Affald skal deklareres og afleveres på godkendt deponi.
Bekendtgørelsen
Besøg Arbejdstilsynets hjemmeside for at læse hele Bekendtgørelsen om asbest i arbejdsmiljøet.Hvorfor vælge autoriseret hjælp til asbest?
Vi hjælper dig med korrekt håndtering af asbest
Når man håndterer asbest, kan selv små fejl kan medføre bøder og helbredsrisici. Med S.P. Jensen A/S som samarbejdspartner indenfor asbesthåndtering får du professionel rådgivning, sikker sanering og fuld dokumentation, så du opfylder lovens krav.